2013年4月22日星期一

英語你我他 Topic 039 表示最近將來的一種安排|翻譯

表示最近將來的一種安排(動作的時間必須提及)

be + V-ing也可用在表示移動的動詞如go, leave, come, arrive等

What are you doing this afternoon? 今天下午你要做什麼?

I am meeting Vincent in the office. 我跟Vincent在辦公室掽面。

He is taking me to the museum. 他要帶我去博物館。

He is leaving for Paris this coming Saturday.

這個禮拜六他要去巴黎。

The company is giving a farewell party for him on Friday.

禮拜五公司要為他舉行一個懽送會。

I'm going to the airport to see him off. 我要去機場給他送行。

My parents are coming to Taipei tomorrow morning.

我爸媽明天要來台北,台湾翻譯

Are you meeting them at the station? 你要去車站接他們嗎?

No,醫學翻譯, I can't. I'm working tomorrow morning.

不行,我明天早上要上班。

Related articles:

没有评论:

发表评论